Tuesday, 1 January 2013

10 Lagu Barat Gw Suka... Part.3


Catatan akhir tahun 2012 :

Met malam agan" sejagat dan setanah air. Makasi udah mau mampir di blog ane yang sederhana ini. Udah lama ane kagak bikin postingan, soalnya bingung mau nulis apaan (jadi grogi neh, hehehe). Ntar lagi kan mau taun baru 2013, jadi ane coba ingat" kejadian apa aja yang udah ane alami selama 2012 atau 'Flash Back' gitu (bahasa nenek moyang ane, hehehe). 

Makin diingat makin bingung neh, soalnya hari" di taun 2012 adalah NIGHTMARE semua, benar" gak ada yang menarik. Jangankan bikin cerita, ngingatnya aja ane udah males banget. Jadi, dari pada puyeng bikin cerita secara berurutan, mending ane comot aja lagu" di playlist yang kebetulan mewakili beberapa kisah hidup ane. 

Sekilas Inpoh:
Awalnya ini postingan mau ane kasi judul 'Ini Ceritaku, Apa Ceritamu? Part.3'
(sambungan Ini Ceritaku, Apa Ceritamu? Part.1 & Part.2).
Namun karna sebagian besar yang ane tulis disini adalah lagu" yang ane suka
dan juga penulisannya tidak sesuai kronologi waktu, maka oleh sebab itu, ane beri dia judul
'10 Lagu Barat Gw Suka... Part.3'.

Postingan Part.3 ini ane beri tema Soundtrack of My Life, karena ini adalah lagu" yang sesuai dengan kisah hidup ane (cihuy chuy, emangnye pilem aje yang punya soundtrack). Sebelumnya ane juga udah pernah nulis postingan dengan judul yang sama namun berbeda tema. Silakan agan cekibroot langsung ke tekapeh :
Okelahklobeggittuwww, langsung aja deh pada nyanyi  lets cekidooooot...

1. Green Day - Minority
Lagu ini adalah penyemangat ketika kebanyakan orang menghina dan memandang sebelah mata dengan segala ambisi ane. Kayak mereka yang paling pinter dan tahu segalanya aja. Sebagian besar hari" di taun 2012 ane penuh dengan orang" sialan ini. Baik itu dari keluarga, teman" yang pernah dekat ama ane, bahkan orang yang baru kenal. Lagu Minority ini sendiri bercerita tentang pemberontakan kaum minoritas yang sering dihina dan diintimidasi oleh kaum mayoritas. Intinya, ini lagu nyuruh kita untuk percaya pada diri sendiri dan tidak usah menghiraukan pendapat negatif orang lain. Yes setuju, "a free for all, f*ck 'em all" kate si Billie Joe Amstrong.
Lyrics...
I want to be the minority
I don't need your authority
Down with the moral majority
'Cause I want to be the minority

I pledge allegiance to the underworld
One nation under dark
There of which I stand alone
A face in the crowd
Unsung, against the mold
Without a doubt
Singled out
The only way I know

'Cause I want to be the minority
I don't need your authority
Down with the moral majority
'Cause I want to be the minority

Stepped out of the line
Like a sheep runs from the herd
Marching out of time
To my own beat now
The only way I know

One light, one mind
Flashing in the dark
Blinded by the silence of a thousand broken hearts
"For crying out loud", she screamed unto me
A free for all
Fuck 'em all
You are your own sight

'Cause I want to be the minority
I don't need your authority
Down with the moral majority
'Cause I want to be the minority

One light, one mind
Flashing in the dark
Blinded by the silence of a thousand broken hearts
"For crying out loud", she screamed unto me
A free for all
Fuck 'em all
You are your own sight

'Cause I want to be the minority
I don't need your authority
Down with the moral majority
'Cause I want to be the minority

be the minority
I want to be the minority
be the minority
I want to be the minority

2. Switchfoot - Only Hope 
Ini lagu yang menemani jatuh bangun ane waktu nyari kerja setelah lulus kuliah. Lagunya slow dan sedih banget maknanya. Sering kali ane ampir nangis tiap kali dengar lagu ini sehabis gagal interview. Benar" bikin ane mau bunuh diri rasanya. Dari judulnye aja udah ane banget, Only Hope = ngarep. Makna lagunya sendiri adalah tentang seseorang yang menyimpan suatu keinginan kepada orang lain. Tetapi dia gak mengungkapkannya karena tahu kalo semua inginnya itu hanya harapan yang takkan kunjung nyata. Tapi yang bikin lagu ini jadi soundtrack hidup ane yaitu lirik "So I lay my head back down, and I lift my hands and pray" tiap kali gagal ane lakuin hal ntu, hehehe...
Lyrics...
There's a song that's inside of my soul
It's the one that I've tried to write over and over again
I'm awake in the infinite cold
But You sing to me over and over again

So I lay my head back down
And I lift my hands
and pray to be only Yours
I pray to be only Yours
I know now you're my only hope

Sing to me the song of the stars
Of Your galaxy dancing and laughing
and laughing again
When it feels like my dreams are so far
Sing to me of the plans that You have for me over again

And I lay my head back down
And I lift my hands and pray
To be only yours
I pray to be only yours
I know now you're my only hope

I give You my apathy
I'm giving You all of me
I want Your symphony
Singing in all that I am
At the top of my lungs I'm giving it back

3. Sum 41 - Walking Disaster
Kemungkinan ini lagu menceritakan sebagian besar kehidupan ane (mungkin, ane sendiri juga gak yakin). Yah, apapun itu hanya ane yang tau bagian mana yang persis sama ama perjalanan hidup ane. Lagu ini bercerita tentang perasaan seorang anak brokenhome gitu. Kalo mau tau maknanya lebih mendalam, silakan agan terjemahkan sendiri liriknya. Soalnya ini lagu tragis banget dan penuh dengan kebencian dan amarah.
Lyrics...
I haven't been home for a while,
I'm sure everything's the same:
Mom and Dad both in denial,
an only child to take the blame.
Sorry Mom but I don't miss you,
Father's no name you deserve.
I'm just a kid with no ambitions,
wouldn't come home for the world.

{You'll} never know what I've become,
the king of all that's said and done.
The forgotten son?
This city's buried in defeat,
I walk along these no name streets,
Wave goodbye to all,
as I fall...

At the dead end I begin
to burn the bridge of innocence.
Satisfaction guaranteed,
a pill away catastrophe.
On a mission, nowhere bound,
inhibitions underground,
A shallow grave I
have dug all by myself.

And now I've been gone for so long
I can't remember who was wrong.
All innocence is long gone.
I pledge allegiance to a world of disbelief where I belong.

A walking disaster,
the son of all bastards.
You regret you made me,
it's too late to save me.
(You regret you made me,
it's too late to save me.)

(And he said)
Far as I can tell,
it's just voices in my head.
Am I talking to myself?
'Cause I don't know what I just said.

(And she said)
Far is where I fell,
maybe I'm better off dead.
Am I at the end of nowhere?
Is this as good as it gets?

And now I've been gone for so long
I can't remember who was wrong.
All innocence is long gone.
I pledge allegiance to a world of disbelief where I belong.

A walking disaster,
the son of all bastards.
You regret you made me,
it's too late to save me.
(To save me, to save me, to save me...)

And now I've been gone for so long
I can't remember who was wrong.
All innocence is long gone.
I pledge allegiance to a world of disbelief where I belong.

A walking disaster,
the son of all bastards.
You regret you made me,
it's too late to save me.

I will be home in a while,
you don't have to say a word.
I can't wait to see you smile,
wouldn't miss it for the world.

I will be home in a while,
you don't have to say a word.
I can't wait to see you smile,


wouldn't miss it for the world.

4. Linkin Park - A Place For My Head
Ada banyak lagu LP yang cocok ama kehidupan ane, bingung juga milih satu diantaranya. Tapi MP3 player ane melakukan pilihan acak dan lagu A Place for My Head terdengar dari speaker. Dengan demikian ane putuskan lagu ini menjadi sountrack of my life, kenapa? Karena lagu ini bikin ane ingat zaman kuliah dulu. Ane ingat bagaimana ane dapat sifat buruk yang akhirnya menjadi kebiasaan. Sifat ini bikin ane muak dan tidak sanggup lagi lihat pandangan dan penilaian orang" tentang ane. Tiga tahun memikul beban rasanya benar" ingin keluar dari lingkungan itu dan berharap bisa menemukan tempat lain. Lagu ini bercerita tentang penderitaan seseorang yang ingin keluar dari kejahatan yang diharuskan kepadanya. Semua liriknya cocok ama perasaan ane waktu itu. "Balikin, oh oh balikin, kehidupan ku yang seperti dulu lagi" kata Slank. Yeah, kurang lebih gitu deh perasaan ane, bahkan ampe sekarang.
Lyrics...
I watch how the moon sits in the sky in the dark night
Shining with the light from the sun
The sun doesn't give light to the moon assuming
The moon’s going to owe it one
It makes me think of how you act to me
You do favors and then rapidly
You just turn around and start asking me
about things that you want back from me

[Chorus:]
I’m sick of the tension, sick of the hunger
Sick of you acting like I owe you this
Find another place, to feed your greed -
While I find a place to rest

I want to be in another place
I hate when you say you don’t understand
(You’ll see it's not meant to be)
I want to be in the energy, not with the enemy
A place for my head

Maybe someday I’ll be just like you
and step on people like you do and
Run away the people I thought I knew
I remember back then who you were
You used to be calm, used to be strong
Used to be generous but you should’ve known
That you’d wear out your welcome
now you see how quiet it is, all alone

[Chorus (x2):]
I’m so sick of the tension, sick of the hunger
Sick of you acting like I owe you this
Find another place, to feed your greed -
While I find a place to rest

I want to be in another place
I hate when you say you don't understand
(You'll see it's not meant to be)
I want to be in the energy, not with the enemy
A place for my head

[x8]
You try to take the best of me
Go away

I want to be in another place
I hate when you say you don't understand
(You'll see it's not meant to be)
I want to be in the energy, not with the enemy
A place for my head

Shut up....what!

[Chorus (x2):]
I’m so sick of the tension, sick of the hunger
Sick of you acting like I owe you this
Find another place, to feed your greed -
While I find a place to rest

5. My Chemical Romance - The Kids From Yesterday
Ini salah satu lagu andalan di album ke-4 MCR yang bercerita tentang anak" (kids) yang selalu diremehkan di masa lalunya dan sekarang mereka sukses dengan tidak pernah menoleh kebelakang (masa lalu) lagi. Lagu ini sesuai ama kisah ane semasa sekolah dulu, sering dipandang sebelah mata, tapi ane jarang menghiraukan, sesuai lirik lagu ini, "you only hear the music when your heart begins to break". Yeah, mending dengar musik sambil teriak" gak jelas dari pada mikirin kata" yang gak berguna dari orang" sekitar lu.
Lyrics...
Well now this could be the last of all the rides we take
So hold on tight and don't look back
We don't care about the message or the rules they make
We'll find you when the sun goes black

And you only live forever in the lights you make
When we were young we used to say
That you only hear the music when your heart begins to break
Now we are the kids from yesterday

All the cameras watch the accidents and stars you hate
They only care if you can bleed
Does the television make you feel the pills you ate?
Or every person that you need to be

Cause you only live forever in the lights you make
When we were young we used to say
That you only hear the music when your heart begins to break
Now we are the kids from yesterday

Today, today
We are the kids from yesterday
Today, today

Here we are and we won't stop breathing
Yell it out 'till your heart stops beating
We are the kids from yesterday, today

'Cause you only live forever in the lights you make
When we were young we used to say
That you only hear the music when your heart begins to break
Now we are the kids from yesterday
We are the kids from yesterday
We are the kids from yesterday
We are the kids from yesterday
Today, today

6. Coldplay - Fix You
Hampir sama dengan yang no.2, ini adalah lagu penyemangat ane ketika menghadapi kegagalan dalam berbagai hal (seperti gagal interview lagi). Gak membantu sih, karena lagunya slow banget dan kata" di lagu ini yang menunjukkan bagaimana rasanya menghadapi suatu kegagalan. Tapi liriknya benar" mengena di hati dan bikin ane sering merenung. Agan dengar aje deh.
Lyrics...
When you try your best, but you don't succeed
When you get what you want, but not what you need
When you feel so tired, but you can't sleep
Stuck in reverse

And the tears come streaming down your face
When you lose something you can't replace
When you love someone, but it goes to waste
Could it be worse?

Lights will guide you home
And ignite your bones
And I will try to fix you

And high up above or down below
When you're too in love to let it go
But if you never try you'll never know
Just what you're worth

Lights will guide you home
And ignite your bones
And I will try to fix you

Tears stream down your face
When you lose something you cannot replace
Tears stream down your face
And I...

Tears stream down your face
I promise you I will learn from my mistakes
Tears stream down your face
And I...

Lights will guide you home
And ignite your bones
And I will try to fix you

7. Vitamin C - The Graduation Song (Friends Forever) 
Wuuaaa..... kalo dengar lagu ini, ane benar" kepingin nangis. Oleh sebab itu, lagu ini gak pernah ane tarok di playlist lagi. Lirik lagunya benar" mengingatkan ane dengan 8 sobat" karib di jaman kuliah dulu. Semua kata" di lagunya adalah hal" yang 90% ane pernah lakukan dan pernah menjadi pikiran ane selama kuliah. Rasanya waktu cepat banget berlalu. Ane masih ingat kebiasaan kita jalan" kesana-kemari, nongkrong di sekre Himatika, cerita" lucu saling menghina, ketawa" gak jelas, saling contek tugas kuliah, dan lain sebagainya yang benar" bikin kangen dan kepingin balik ke masa itu lagi. Wuuuaaaaaaaa..... "As we go on, We remember, All the times we had together, And as our lives change, Come whatever, We will still be Friends Forever". T_T
Lyrics...
And so we talked all night about the rest of our lives
Where we're gonna be when we turn 25
I keep thinking times will never change
Keep on thinking things will always be the same
But when we leave this year we won't be coming back
No more hanging out cause we're on a different track
And if you got something that you need to say
You better say it right now cause you don't have another day
Cause we're moving on and we can't slow down
These memories are playing like a film without sound
And I keep thinking of that night in June
I didn't know much of love
But it came too soon
And there was me and you
And then we got real blue
Stay at home talking on the telephone
And we would get so excited and we'd get so scared
Laughing at ourselves thinking life's not fair
And this is how it feels

[1]
As we go on
We remember
All the times we
Had together
And as our lives change
Come whatever
We will still be
Friends Forever

So if we get the big jobs
And we make the big money
When we look back now
Will our jokes still be funny?
Will we still remember everything we learned in school?
Still be trying to break every single rule
Will little brainy Bobby be the stockbroker man?
Can Heather find a job that won't interfere with her tan?
I keep, keep thinking that it's not goodbye
Keep on thinking it's a time to fly
And this is how it feels

[Repeat 1]

La, la, la, la:
Yeah, yeah, yeah
La, la, la, la:
We will still be friends forever

Will we think about tomorrow like we think about now?
Can we survive it out there?
Can we make it somehow?
I guess I thought that this would never end
And suddenly it's like we're women and men
Will the past be a shadow that will follow us around?
Will these memories fade when I leave this town
I keep, keep thinking that it's not goodbye
Keep on thinking it's a time to fly

8. Shades Apart - Stranger by The Day
Ini adalah lagu lama sountrack pilem American Pie yang kebetulan juga menjadi sountrack pilem dalam hidup ane. Perasaan aneh dan merasa asing dengan hari" hampir selalu ane rasakan setelah tamat kuliah dan menjadi pengangguran kelas teri, apalagi sejak menginjakkan kaki di kampung halaman nan jauah di mato ini. Semuanya semakin asing dan aneh, baik itu lingkungan kota maupun orang" disini. Yeah, 4 tahun merantau cukup untuk mengubah pola pikir ane memahami kehidupan. Semua yang ada disini gak sesuai dengan jalan pikiran ane emang. Ane benar" ingin keluar dari kota ini.
Lyrics...
Snow is falling from the sky in the middle of July
Sun was shining in my eyes again last night
Alarm goes off without a sound
The silence is so loud, something isn't right

Footsteps echo down the hall, no one's there at all
Dial your number but your voice says, "I'm not home"
Everything is inside out, I don't know what it's about

It keeps getting stranger by the day
Stranger by the day
It keeps getting stranger by the day
Stranger by the day

Goin' for a walk outside to see what I can find
No reflections in the windows I pass by
It feels hotter in the shade, water's runnin' up the drain
Something's goin' on

Conversations with a mime stared at by the blind
Imagination must be workin' overtime
The world is upside down, everything is turned around

It keeps getting stranger by the day
Stranger by the day
It keeps getting stranger by the day
Stranger by the day

By the time I reach your door, I can't take anymore
I just happened to be in your neighborhood
I'm the one who gets surprised
I don't believe my eyes, your alibi's no good

Whatever happened to the world
Whatever happened to the girl, I thought I knew
It just can't be true, I guess I'm losing you, you

Stranger by the day, stranger by the day
It keeps gettin' stranger by the day
Stranger by the day, stranger by the day
Stranger by the day, stranger by the day
Yeah, yeah

9. The Rasmus - In The Shadows
In The Shadows, cocok banget ama ane yang masih dalam bayang" masa depan. Ini juga salah satu lagu yang menemani jatuh bangun ane di tahun 2012 dalam menghadapi berbagai kegagalan. Semua kata" dalam lagu ini persis dengan apa yang ada dalam otak ane. Di antara semua, ini adalah sountrack utama dalam hidup ane di taun 2012 ini. Kayaknya semua yang ane lakukan di taun ini seperti "walking walking in circles, wathcing, waiting for something". Pokoke agan dengar aja deh, lagunya keren abiez.
Lyrics...
No sleep
No sleep until I am done with finding the answer
Won't stop
Won't stop before I find a cure for this cancer
Sometimes
I feel like going down and so disconnected
Somehow
I know that I am haunted to be wanted

I've been watching
I've been waiting
In the shadows for my time
I've been searching
I've been living
For tomorrows all my life

In the shadows

In the shadows

They say
That I must learn to kill before I can feel safe
But I
I'd rather kill myself than turn into their slave
Sometimes
I feel that I should go and play with the thunder
Somehow
I just don't wanna stay and wait for a wonder

I've been watching
I've been waiting
In the shadows for my time
I've been searching
I've been living
For tomorrows all my life

Lately I been walking walking in circles, watching waiting for something
Feel me touch me heal me, come take me higher

I've been watching
I've been waiting
In the shadows all my time
I've been searching
I've been living
For tomorrows all my life
I've been watching
I've been waiting
I've been searching
I've been living for tomorrows

In the shadows

In the shadows
I've been waiting

10. Simple Plan - This Song Saved My Life
Yeyeyeyeyeye, dan sampailah kita di sountrack of my life yang terakhir. This Song Saved My Life. Judulnya mewakili semua sountrack yang kagak bisa ane tuliskan di blog ane ini, ada banyak lagu" barat yang sesuai dengan kehidupan ane dari berbagai penyanyi. Yeah, intinya semua lagu" itu mungkin diwakilkan oleh judul lagu dari Simple Plan aja. Tapi lagu Simple Plan dari album pertama ampe yang keempat (saat ane nulis artikel ini) rata" ampir sama ama kisah hidup ane. Mungkin yang paling ngena adalah yang judulnya Welcome to My Life. Namun sebagai perwakilan semua band yang kagak sempat masuk sini, jadi ane pilih yang judulnya This song saved my life, walaupun sebenarnya makna lagunya bukan kisah ane secara keseluruhan. Dari sini mari ane tarik kesimpulan bahwa sebagian besar kegagalan dan kesedihan yang pernah ane alami hanya tertolong dengan mendengarkan lagu. Dengan mendengarkan lagu" ini, pikiran ane bisa lebih tenang dari pada curhat ama orang lain. Ane hanya butuh mendengarkan lagu kalo lagi stuck atau sakit ati.
Lyrics...
I want to start by letting you know this
because of you my life has a purpose
you helped be who i am today
I see myself in every word you say
Sometimes it feels like nobody gets me
Trapped in a world where everyone hates me
There's so much that I'm going through
I wouldn't be here if it wasn't for you

[Chorus]
I was broken
I was choking
I was lost
This Song saved my life
I was bleeding stopped believing
could have died
This song saved my life
I was down
I was drowning
but it came on just in time
this song saved my life

Sometimes I feel like you've known me forever
You always know how to make me feel better
Because of you my dad and me
are so much closer than we used to be
You're my escape when I'm stuck in a small town
I turn you up whenever I feel down
you let me know like no one else
That it's ok to be myself

[Chorus]

You'll never know what it means to me
that I'm not alone
That I'll never have to be


Dan demikianlah 10 Lagu Barat Gw Suka...Part.3 dengan tema Sountrack of My Life. Masih ada banyak koleksi lagu" barat yang enak didengar di playlist ane. InsyaAllah Part.4 akan segera menyusul, Don't miss it, hehehe_____________________bersambung


16 comments:

  1. thx for the suggestion :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. sama2 bro,mksi udh berkunjung... ;)

      Delete
  2. wah top rekomen,,,, sedot semua !!!!

    ReplyDelete
  3. Ane Tambahin ..
    Maroon 5 Feat GCH - Stereo Hearts
    One Republic - All The Right Moves
    Avicii - Wake Me Up
    Sean Kingston - Fire Burning
    Red - Lie To Me
    Sum41 - Noots
    Linkin Park - Somwhere I belong
    System Of A Down - Lonely day
    Owl City - Fireflies
    Owl City - Plant Life
    One Republic - Secrets
    Taylor Swift - We Are Never Ever Getting Back Together
    Coldplay - Paradise
    Coldplay - Viva La Vida
    David Guetta feat sia - Titanium

    tuh sekian dari ane :)

    ReplyDelete
  4. ada yg tau judul lagu yg liriknya ada kata kata i be there ato i;ll be there, lagu nya slow banget cowok yg nyanyi pake gitar aja, mohon info nya yah, saya denger di radio, yg jelas bukan dr jackson five

    ReplyDelete
  5. Ada yang tau lagu liriknya I miss you show sring di putar di radio , nyayi cwe ama cwo duet

    ReplyDelete
  6. gan tau lagu a molo blow blow alave the tipe whe ame mo mo yg nyanyi cewe gan , ane sering dnger di radio , lagu nya kaya lagi dj party gtu mhon ksih tau ya gan, thank,s

    ReplyDelete
  7. gan tau lagu a molo blow blow alave the tipe whe ame mo mo yg nyanyi cewe gan , ane sering dnger di radio , lagu nya kaya lagi dj party gtu mhon ksih tau ya gan, thank,s

    ReplyDelete
  8. Ada yg tau lagu kalo pas reffnya ada kata only thing i know yg nyanyi reffnya cewek

    ReplyDelete
  9. Ada yg tau lagu kalo pas reffnya ada kata only thing i know yg nyanyi reffnya cewek

    ReplyDelete
  10. Selera yang bagus!
    Sedikit tambahan, linkin park-Numb
    Lewis watson-Colorblind
    Sweet Fictory-Sountrack Spongebob
    Story of my life, You And I-One Direction
    21 Guns - Green Day
    So Far Away - A7x
    Evanescence-Bring me to life,Hello,My Immortal
    The Red Jumpsuit Apparatus-Your Guardian Angel

    ReplyDelete
  11. Uwihh seleramu mantep jg broo. Klo linkin park sih emang amazing sob. Liriknya seakan akan mreka bner bner tau apa itu HIDUP

    ReplyDelete
  12. AKU SETUJU THIS SONG SAVED MY LIFE BY SIMPLE PLAN MEWAKILI SEMUA LAGU :"

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
One Piece Logo One Piece Logo Blacy Smiley - Exciting